Elev från Svenska Balettskolan går nu sista året på prestigefulla Royal Ballet School i London

Maggie Foyer och Dansportalen har träffat Mattheus Bäckström från Svenska Balettskolan i Göteborg som nu går sitt sista år på Royal Ballet School i London. Mattheus gick ut åk 9 på Svenska Balettskolan i Göteborg 2017 och gjorde vid sin sista föreställning med skolan Hans, i Terence Etheridge uppsättning av Hans & Greta på Lorensbergsteatern.

“In the school your main focus is on the training. In the company your focus is on what you are doing on stage. Mattheus Bäckström started his ballet training at the Swedish National Ballet School in Gothenburg in 2011. Now on the brink of launching his professional career, he talks to Dansportalen about life at The Royal Ballet School.”

Läs hela intervjun på Dansportalen

Foto: Mattheus Bäckström 3rd Year photoshoot. Photo 2019 The Royal Ballet School by ASH