MARELD 2016 – Internationell balettgala med framtidens dansstjärnor

STORA TEATERN 19 OKTOBER 2016

MARELD – Göteborgs egen internationella balettgala med framtidens dansstjärnor inom den klassiska och moderna dansen.

För sjunde året i rad agerar Svenska Balettskolan i Göteborg värd för MARELD, där sju internationella erkända elitskolor inom dans vid endast ett tillfälle tillsammans skapar en unik föreställning som gnistrar av hungriga unga talangers briljans.

Precis som titeln Mareld anspelar på det ljusfenomen som skimrar i vattnet när sommar går mot höst, bjuds vi här en möjlighet att lysa upp det tilltagande mörkret med ett sprakande blandat program i två akter av både modern, nutida dans, neoklassiska och klassiska balettsmycken.

Skolorna som medverkar detta år är:
Swedish National Ballet School in Gothenburg, The Royal Swedish Ballet School in Stockholm, KHIO- The Oslo National Academy of Dance,The Norwegian National Opera & Ballet School, The Finnish National Ballet School, Tivoli Ballet school in Copenhagen samt TRING Park School of the Performing Arts, London.

BIljetter köps på: http://storateatern.se/sv/program/mareld/?date=1610190700

Foto: Tilo Stengel