Dansportalen.se rosar boken: Dansglädje, drömmar & disciplin. Svenska Balettskolan genom 70 år, 1949-2019.

En milstolpe under Svenska Balettskolans 70-årsfirande 2019, var utgivningen av boken om skolans tillblivelse och historia sedan starten 1949. Peter Bohlin, erfaren skribent på Dansportalen, summerar sin recension av boken med orden: “en mycket välgjord, innehållsrik och vacker bok som dessutom lockar en läsare vidare till funderingar i riktningen Vad är viktigt?”

Läs hela recensionen här

Bild på jubileumsboken
Redaktör för boken är Lis Hellström Sveningson i samråd med Sebastian Michanek, konstnärlig chef Svenska Balettskolan och Göteborgs Stad. ISBN: 978-91-519-2073-3

Boken kan beställas online eller köpas i butik, till reducerat självkostnadspris 275:- inkl moms.