Teoripersonal

Grundskolan - Svenska Balettskolan

Här presenteras skolans administration och teoripersonal.

Teorilärare

Elevhälsa

För skolans danspersonal klicka här

ELEVHÄLSA & ADMINISTRATION

Johan Holmberg

Rektor

Jag älskar skolans värld och att få jobba med utvecklingen av den. Som rektor för Svenska Balettskolan får jag vara med att forma morgondagens dansare genom att se till att skolan erbjuder våra elever en bästa tänkbara start, såväl akademiskt som dansmässigt.

Johan Holmberg är sedan 2018 rektor vid Svenska Balettskolan och jobbade dessförinnan som rektor i Skövde kommun. Innan Johan blev rektor arbetade han i många år som gymnasielärare på olika skolor i Stockholm, bland annat på Fryshuset och Sigtunaskolan Humanistiska Läroverket (SSHL).

Johan har en examen i molekylärbiologi vid Uppsala universitet och en lärarexamen från Stockholms universitet.

Johan är även involverad i flera utbildningsprojekt i Kenya.

Jessica Ax

Biträdande pedagogisk ledare och specialpedagog

Även följande personer är en del av skolans elevhälsa och administration:

Liv Elmgren

Vaktmästare

TEORILÄRARE

Ann-Louise Jaldehag

Arbetslagsledare och förstelärare för teoretiska ämnen samt lärare i engelska

Jag blev lärare för att jag ville arbeta med människor. Det är både inspirerande och en utmaning att arbeta på Svenska Balettskolan. Våra elever har stor motivation i allt de gör.

Ann-Louise Jaldehag har undervisat i engelska och textilslöjd sedan 1994. Idag undervisar Ann-Louise danseleverna i engelska och är arbetslagsledare för skolans teorilärare samt förstelärare för de teoretiska ämnena.

Camilla Bako

Mellanstadielärare och lärare i hem- och konsumentkunskap åk 6-9

Det är fantastiskt att få följa eleverna och se hur de utvecklas till självständiga individer, redo att anta livets utmaningar. Med sig har de kunskaper och goda värderingar som gör att de kan göra skillnad. När man ser gnistan tändas i deras ögon vet man att man har ett viktigt uppdrag.

Amanda Wärfman

Felix Minard

Mellanstadielärare

Som lärare på Svenska Balettskolan ställs man inför en spännande elevgrupp. Dansens höga förväntningar och nivå smittar av sig på den teoretiska utbildningen. Jag strävar alltid efter att leverera en kvalitativ undervisning, anpassad efter individens behov, så att alla elever utvecklas till sin fulla potential.

Juliette Andersson

Lärare i matematik, spanska, teknik, kemi, fysik och biologi

Det är underbart att se hur barn utvecklar ett intresse för naturen och hur allt fungerar. Jag ser också att elevernas fallenhet för it och teknik obönhörligen kommer att prägla vårt framtida samhälle.

Juliette Andersson har ett förflutet som ingenjör inom papperskemikalier. Hennes intresse för utbildning och att bli lärare kom naturligt när hon fick egna barn. Juliette har både erfarenhet av att undervisa i gymnasie- och grundskolan.

Lina Wolving

Lärare i svenska, samhälls- och religionskunskap, geografi och historia

Det bästa med att arbeta med barn och ungdomar är att den ena dagen aldrig är den andra lik. Som lärare måste jag hålla mig alert och alltid vara flexibel utifrån aktuella förutsättningar. Att arbeta med elever som tränar på elitnivå är stimulerande. Deras kreativitet och ambition följer med även in i mitt klassrum, vilket berikar undervisningen. De små grupperna skapar närhet och en familjär känsla som bidrar till en trygg undervisning, och en möjlighet för mig som lärare, att se varje elev och dess behov.

Ninos Gorial

Mellanstadielärare

Som tidigare ‘streetdansare och breakdansare´ var drömmen alltid att få arbeta med människor och dans. På Svenska Balettskolan får jag ta del av bådadera och utveckla nästa generations tänkande dansare.

Sanna Sälle

Lärare i franska

Att få jobba i klassrummet med eleverna på Svenska Balettskolan är både utmanande, inspirerande och givande. Mitt mål är att elevernas intresse och lust för språk och kulturer väcks!

Porträttfoto personal: Emmy Jonsson
Rubrikfoto teorilärare och elevhälsa: Emmy Jonsson