Cirkusbaletten på turné till skolor i regionen

Gratis turnéföreställning för åk 2-3 i Västsverige – en dansföreställning med klassisk balett, modern dans och scenisk folkdans.

Svenska Balettskolan är en förberedande yrkesdansarutbildning i åk 4 – 9 och åker ut på turné som en del av skolans sceniska utbildning.

Föreställningen är 30 min. och riktar sig till barn i åk 2-3 och presenteras av vår egna cirkusdirektör. Barnen får på ett humoristiskt och inspirerande sätt möta olika sceniska danser.

Efter föreställningen får barnen även möjlighet att möta våra danselever och pröva på de olika dansstilarna.

Boka ett föreställningsbesök!

Skicka ett mail till cirkusbaletten@svenskabalettskolan.se med följande uppgifter:

• Skolans namn och adress
  • Kontaktperson med mail och telefon
  • Föredragna datum
  • Antal elever som ska se föreställningen

Först till kvarn!

Turnéfakta

Vi kommer med vår cirkusbuss till er!

Åk 2-3

Vi ankommer ca. 13.00, föreställningen startar 14.00

Föreställningslängd
30 min + 20 min möte med våra danselever och pröva på