Ansök senast 26 januari 2017 för läsåret 2017/2018

På Svenska Balettskolan i Göteborg får du en dansutbildning av högsta internationella klass i modern nutida dans, klassisk balett, jazz, scenisk folkdans och dansgestaltning. Du har också scenisk gestaltning (drama) och akrobatik på schemat, tillsammans med grundskolans teoretiska ämnen.

Vi antar elever i årskurs 4-9 till vår elitutbildning i dans en gång varje år – sök redan idag! Ansökan ska vara inne senast 26 januari 2017.

Svenska Balettskolan är en kommunal grundskola med regeringsuppdraget att utbilda dansare för de svenska och internationella scenerna.

Vill du gå på en skola med dans på schemat?

På Svenska Balettskolan läser du skolans vanliga ämnen till exempel matte, svenska och NO så att du har alla möjligheter att välja vidareutbildning när du slutat 9:an. Förutom den vanliga skolan har du också dans på schemat.

Som elev på Svenska Balettskolan får du möjlighet att utveckla dig inom den klassiska och moderna dansen. Du behöver inte ha någon danserfarenhet när du börjar i årskurs 4. Hos oss får du lära dig från grunden.

Läs mer om antagningen här

Ansök till skolan idag!

› Ansökan till årskurs 4

Det är Skolverket som tar emot din ansökan. Du hittar vägledning för ansökan på Skolverkets webbplats