Dansportalen intervjuar Svenska Balettskolans konstnärliga chef Sebastian Michanek

Dansportalens Margareta Lindström besökte Svenska Balettskolan i Göteborg

“Jag besökte Svenska Balettskolan i Göteborg där det nu repeteras för fullt på baletten Nötknäpparen inför jul. Jag får se repetitioner från första aktens julfest med all dess dans, upptåg och julklappsutdelning och från råttkriget där råttkungen leder sina trupper mot tappra pepparkakssoldater. Eleverna är livliga och entusiastiska.”

Skolans konstnärliga chefs Sebastian Michanek intervjuades:

“Den skapande processen ger mig energi och framförallt allt att arbeta med och se hur eleverna växer. Jag älskar att hjälpa unga människor utvecklas till deras fulla förmåga. Jag har också ett bra stöd och gott samarbete med skolans rektor och min danspersonal.”

Läs hela artikeln på Dansportalen: http://www.dansportalen.se/111/-fler-artiklar/nyhetsarkiv/2018-12-17-jag-ville-gora-en-familjekar-traditionell-riktigt-julig-forestallning.html

Läs mer och boka biljetter till årets spelperiod av Nötknäpparen på notknapparen.se

Bild: Sebastian Michanek håller Nötknäpparen i handen under repetitionen av Svenska Balettskolans uppsättning av Nötknäpparen.