Svenska Balettskolan med en storslagen dansfest

Dansportalen.se har publicerat en artikel om Svenska Balettskolans 70-års jubileum på GöteborgsOperan. Margareta Lidström skriver om jubileumsgalan som “en storslagen dansfest som lovar gott inför framtiden.”

Mareld Deluxe en storslagen dansfest i år. Mareld är egentligen en årlig föreställning som Svenska Balettskolan i Göteborg anordnar med sina egna elever och inbjudna gäster. Den ligger i vanliga fall på hösten och har anordnats sju gånger tidigare. Med anledning av Svenska Balettskolans 70-års jubileum blev det en Mareld Deluxe denna gång.

Till Mareld Deluxe har professionella dansare som tidigare fått sin utbildning vid skolan bjudits in. Inbjudna är också före detta elever som studerar vid de systerskolor, som skolans egna elever efter avslutad grundskoleutbildning kan söka till. Samtliga av skolans egna elever i årskurs 4-9 medverkar.

Läs hela artikeln på dansportalen.se