HANS & GRETA + CREATIVES, 3-5 juni 2017

Svenska Balettskolan presenterar en föreställning för hela familjen med klassisk balett och modern dans

Hans & Greta

Svenska balettskolan fortsätter med sitt succétema och ger i år ännu en sagobalett, Hans & Greta, efter bröderna Grimms älskade berättelse skapad av den brittiske koreografen Mr. Terence Etheridge.

Följ med Hans och Greta på deras förtrollade resa fylld med äventyr, fantasi och glädjefylld charm. På vägen möter vi vackra trollsländor, goda féer, söta möss och grodor, elaka kråkor, en listig orm och en mystisk häxa som kanske inte är så snäll som hon först verkar…

”Det perfekta sättet för stora som små att upptäcka teatern och balettens magi”

+ Creatives

Vid kvällsföreställning (ej matiné) följs Hans & Greta av en sprakande andra akt med tre nyskapade moderna verk.

Vi får se ett helt nytt verk skapad speciellt för vår avgångsklass av den portugisiska dansaren och koreografen Ana Sendas.

”Push away doubt” ett verk av Jenny Malmborg, som behandlar alla de stormande känslor av utanförskap och tvivel man handskas med när man är på väg att bli vuxen.

”Sweet blues café” – ett fräsigt jazznummer koreograferad av Mauro Rojas. Vi får här följa ”gangstercasanovan” som efter många turer och förvecklingar slutligen möter sitt öde.

Vi lovar en dansupplevelse utöver det vanliga!

Kvällsföreställning 3/6, 4/6, 5/6
Hans & Greta + Creatives